7 tips voor een effectieve mail, flyer of bannercampagne
Of je nu een folder uitstuurt, een flyer of een direct mail, je wilt altijd resultaat. Met deze 7 tips vergroot je de kans op reclamesucces.
#1. Houd het kort
Vertel niet alles dat je wil vertellen, overvoer de lezer niet met informatie. Kom direct tot de kern. Een klant beslist in een paar seconden of hij je boodschap wel of niet interessant vindt. Formuleer je boodschap dus krachtig, aansprekend, liefst humoristisch, en gebruik tussenkopjes en een goed leesbaar lettertype. Zo houd je de lezer bij de les.
#2. Prikkel je klant tot actie
Wil je dat mensen op je reclame reageren en in actie komen? Stel hen dan iets in het vooruitzicht. Geef hen kans op een prijs of een beloning als ze meedoen met een actie. Ook een gratis proefexemplaar trekt mensen vaak al over de streep. Zorg er wel voor dat je actie duidelijk is – wat houdt hij in en hoe en waar precies kunnen klanten reageren? En maak altijd waar wat je belooft, anders gaat het tegen je werken.
#3. Wees populair - én schaars
Als je duidelijk maakt hoe populair en schaars een product is, willen mensen het eerder hebben. Enthousiaste testimonials van tevreden klanten doen het dus meestal goed, net als een opmerking als ‘Al 100.000 exemplaren verkocht’. Maar ook een aankondiging als ‘Op=op’ of ‘Slechts tijdelijk beschikbaar’ zetten mensen aan tot actie. Zo onderstreep je de urgentie om het product zo snel mogelijk aan te schaffen.
Bron: Sprout
ZZP Netwerk Nederland adviseert je ook de andere tips te lezen >>>