Weet je wat slim is! Organiseer een prijsvraag!
Nederlanders zijn dol op spelletjes en willen graag iets winnen. Ze zijn bereid om daar een tegenprestatie voor te leveren, zoals een aanmelding voor een nieuwsbrief. Een prijsvraag kan bovendien een krachtig hulpmiddel zijn om communicatiedoelstellingen te bereiken, dus waar wacht je nog op?
Een prijsvraag kan redelijk snel georganiseerd worden en hoeft niet veel te kosten. Bovendien kun je in korte tijd veel mensen bereiken. Je kunt het inzetten om meer klanten te bereiken of een grotere naamsbekendheid te genereren.
Zes zaken waar je op moet letten om je prijsvraag tot een succes te maken:
1. Bepaal je doel
Bedenk voor je begint goed wie je doelgroep is en wat je wilt bereiken. Zijn dat meer bezoekers op je website, wil je meer producten verkopen of wil je een grotere naamsbekendheid? De kracht van een prijsvraag ligt vooral in het genereren van publiciteit. Als je meer bezoekers op je site wilt, kun je ervoor zorgen dat de mensen het antwoord op de prijsvraag alleen op jouw website kunnen vinden. Ook kun je ze zich als tegenprestatie laten inschrijven voor je nieuwsbrief. Een ander doel van een prijsvraag kan zijn om nieuwe ideeën op te doen vanuit de markt. Je formuleert een probleem en vraagt om oplossingen, de beste worden beloond.
Bron: Sprout