De vijf gouden regels als je wilt verkopen!

Er zijn bosjes verkopers die veel meer effect uit hun activiteiten kunnen halen. Een van de belangrijkste redenen hiervoor is dat ze te weinig rekening houden met enkele gouden verkoopregels. Welke regels gouden verkoopregels zijn dit? Hoe werkt het? En wat kunnen verkopers er mee?
1. Wees geen wandelende reclamefolder
Ze zeggen wel eens ’telling ain’t selling’ en ‘show up and throw up’. Kortom: een veel gemaakte fout is dat verkopers veel te snel beginnen met hun product of dienst te presenteren. Verkopers hebben het regelmatig zelf niet in de gaten dat ze al aan het presenteren zijn.Het oplepelen van dergelijke kennis is betekenisloos voor de klant. Het succes van een verkoopgesprek hangt af van wat de klant of prospect vertelt en hoe de verkoper er vervolgens op inhaakt. Niet andersom!
Advies: stel vragen, luister en onderbreek de ander niet. Wacht ook eventjes (minimaal 3 tellen) rustig af wanneer de ander is uitgesproken.
Wanneer de verkoper voor zijn beurt spreekt, loopt hij het risico dat hij de klant niet goed te begrijpt en/of het gedachtenproces van zijn klant te onderbreken met alle nare gevolgen van dien.
Pas op. Aan voor je beurt praten kleeft nog een risico: dat de verkoper te vroeg een standpunt inneemt. Het is de belangrijkste bron voor bezwaren en tegenwerpingen.
Bron: ManagersOnline (Michiel Hoetmer) -- Lees HIER verder