Wat is het meest optimale salesproces?
De wereld is natuurlijk wel heel wat veranderd de laatste jaren. Digitaler, sneller en met continue verandering als enig gegeven.
In marketing en sales is een ding niet veranderd namelijk de vraag hoe komen we aan nieuwe klanten, hoe houden we klanten vast, hoe zorgen wij voor hogere tevredenheid en hierdoor ook voor onszelf een goed draaiend bedrijf.
Op zoek naar je eigen sales proces en ritme
In de NRC onlangs een artikel over het vinden van nieuwe klanten via internet, specifiek gericht op ZZP’ers. In het artikel een combinatie van adviezen over enerzijds jezelf zijn en jezelf goed neerzetten, en over het gebruik van de inmiddels bekende social media en internet kanalen. Wat ik zelf wel uit het artikel haal is dat je op zoek moet gaan naar de combinatie wat bij je past (jezelf zijn, jouw imago, jouw pitch) en welke soort acquisitie het meest rendeert (waar zitten jouw klanten, welke kanalen zijn passend).
Ik gebruik al jaren een methode om acquisitie je eigen te maken, een continu lerend systeem. Toegepast bij ZZP’ers maar ook bij grote multinationals. Het systeem werkt voor elk bedrijf, de kunst is om er mee te starten en al lerende tot verbeteringen te komen. Hierdoor ontstaat uiteindelijk een sales ritme die voor elk bedrijf anders is in detail omdat het aangepast is aan dat bedrijf.
Lees beslist verder HIER
Bron: Salesgids