Contentmarketing (in coronatijd): 1 basisregel en 3 hacks

Als je niet oppast kan contentmarketing een tijdslurper en budgetverslinder pur sang worden, waarschuwt Sprout-expert Christiaan Snabel. Maar als je die mensen niet (meer) hebt? En die tijd ook niet? Misschien moet je dan slimmer werken.
Content. Het is tegenwoordig dé brandstof voor je marketing. Maar ja, die content moet wel gecreëerd worden.
En wat doe je als de creatie van die content begint te haperen. Bijvoorbeeld als je door de coronacrisis je marketingbudget liever aan andere dingen uitgeeft? Hier een paar inzichten en foutieve aannames waarmee je wellicht je voordeel doet in deze tijd.
De basisregel: Het (resultaat) komt écht niet meer uit de content alleen
Ik was een paar maanden terug bij een marketingbureau. Hun content strategie was een uit de hand gelopen hobby. Ze hadden flink geïnvesteerd en mooie Google posities behaald. Blije gezichten bij de SEO-experts, maar de directie was aanzienlijk minder vrolijk. Zij keken aan tegen een hopeloze investering qua overall rendement. Deze aanpak had bedroevend weinig echt betalende klanten opgeleverd.
In zo’n geval komt de winst dus niet uit nog meer of andere content maken. Je moet dan de (lead)conversie optimaliseren en misschien je content misschien meer en op wat andere plekken gaan promoten.
Bron: Sprout
Lees beslist verder want je bent ook nieuwsgierig naar de hacks!








